woensdag 18 november 2015

Herfst.....prachtig seizoen...


Herfst….prachtig seizoen om van je kinderen te genieten!




(Mijn dochter onder de boom en mijn zoon erin!)

Ben een moeder van 3 kinderen. Ze zijn 8, 6 en 1 jaar en het zijn schatten van kinderen, maar dat zegt natuurlijk elke moeder van d’r eigen kinderen. Af en toe (misschien wel vaker dan af en toe) zou ik ze wel eens achter het behang willen plakken, ook dit is heel herkenbaar, denk ik.

Verder heb ik een heel gelukkig gezin en samen met mijn man genieten wij elke dag van de uitspraken van onze kinderen en de dingen die ze doen.

Verzamelen!

Zo vinden wij de herfst een prachtig seizoen en zijn wij met de kinderen vaak te vinden in het bos. Gewoon heerlijk een wandeling maken, maar ook dingen verzamelen, want dat doen ze graag! Het liefste de dingen waar het meeste modder op zit of de smerigste beestjes. En dat gaat dan allemaal in een zakje om mee naar huis te nemen. Ik probeer het altijd wel een beetje te sturen, zodat er niet alleen maar zand mee naar huis gaat…..

Bomen klimmen!

Verder zoeken de kinderen altijd een boom waar ze heerlijk in kunnen klimmen, het liefste met papa, want die doet maar al te graag met ze mee. “Ik doe het alleen even voor hoe ze het moeten doen, schat” zegt tie dan, maar ik weet wel beter natuurlijk. Ach ja, laat maar lekker dat kind in ‘m naar boven komen, heerlijk om te zien hoe je man geniet en daardoor ook je kinderen extra genieten!

En ik als moeder sta van een afstandje te kijken of het allemaal wel goed gaat. Af en toe een bonzend hart als ze wel erg hoog in die boom zitten. Maar gelukkig gaat het vaker goed dan fout!

Ook houd ik me bezig met de jongste telg van ons gezin. Zij is 1 en gaat (gelukkig) nog niet de boom in. Met haar ben ik rondjes aan het lopen en laat haar ontdekken wat er allemaal te zien is. Bomen, gras, mos, dennenappels, kastanjes, eikels, takjes, bladeren….teveel om op te noemen als alles nieuw voor je is. Ze geniet…..en dat is heerlijk om te zien!

Foto’s maken!

Vergeet ook nooit je camera mee te nemen naar het bos! Dat gebeurt ook niet vaak, aangezien iedereen een smartphone heeft natuurlijk, maar wij nemen ook altijd onze goeie camera mee! Hier maak je de prachtigste foto’s mee in het bos! Wij hebben deze camera net en zouden heel graag willen weten wat we er allemaal mee kunnen. Jeetje wat een knopjes en mogelijkheden zitten er op zo’n ding. Maar als je niet weet waar het voor dient, kun je er nog niet veel mee natuurlijk. In het bos gaan we altijd een beetje uitproberen en het fijne is dat je de lelijkste foto’s gelijk kunt wissen! Maar stiekem maak je dan toch heel veel mooie foto’s waar je je kinderen vastlegt in de periode hoe ze nu zijn! Onze kinderen groeien en groeien maar door en de tijd gaat maar verder, af en toe veel te snel, dus vastleggen is het beste wat je kunt doen, zodat je er later altijd nog van kan genieten.

Hieronder een paar fotootjes:         



                                   
Herfststukjes maken!

Na zo’n heerlijke wandeling komen we thuis en gaan we kijken wat we allemaal verzameld hebben. Nadat alles in het zonnetje een beetje gedroogd is, leg ik alles op tafel en zoek ik een aantal vazen en borden, zodat we een paar herfststukjes kunnen gaan maken. De kinderen zijn hier zo mee klaar, maar ze vinden het heel leuk om te doen. De prachtigste creaties komen er dan uit en deze krijgen dan weer een mooi plekje in huis!        




                                            








Zo hebben we weer een leuke dag afgesloten met ons gezinnetje wat niet meer afgepakt kan worden en wat we voor altijd hebben vastgelegd! 
Een aanrader voor iedereen….met of zonder kinderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten